Partydödare

Kände ett stort behov att skriva av mig lite. Helgen närmar sig och på lördag ska jag på en tjejmiddag. Till saken hör att alla som ska på den här middagen nu har stadgat sig, vissa ganska nyligen. Och det är speciellt de som nyligen stadgat sig som just nu retar gallfeber på mig. En av de tjejerna ringde mig och pratade lite idag, när samtalet börjar lida mot sitt slut säger vi såklart att, vi ses på lördag, vad kul! Någonstans där hinner hon tillägga, jag kommer på middagen, men jag kommer inte följa med ut sen, bara så att du vet, då har jag det sagt. Mitt svar, öh, jag vet inte om någon ska gå ut ens, jag är rätt trött, har jobbat rätt mycket... (egentligen vill jag gärna gå ut, men vill inte att folk ska tycka synd om mig, därav mitt svar tror jag). Kan inte folk bara hålla det för sig själva att de inte tänker gå ut, alla gör väl för fan som de vill, men man behöver väl inte döda festen innan den ens börjat. Känner man att man måste förtydliga detta för den enda stackars singelpersonen eller? Detta händer inte bara nu, detta händer alltid numera och som sagt det är de som nyligen stadgat sig som gör så, de som har raggat desperat på krogen under deras egen singeltid, de som egentligen borde ha lite förståelse. Av någon anledning irriterar detta mig. //Filippa
1 Lovis:

skriven

Samma sak dom som är gravida eller precis fött som bara måste slänga in: jag kommer nog inte med ut eftersom bäbis... Som om man inte fattar det?! Håller med, partydödare!

Kommentera här: